Нюрбургринг 2018г.

През 2014 година завършихме развитието на последната модификация на състезателния си автомобил SIN R1 в Англия и решихме да се включим в европейските GT4 серии. Премествайки изцяло производството и развойната дейност в България, решихме да направим участието си в най-престижните серии под името на отбора ни СОФИЯ КАР МОТОРСПОРТ с цел да представим България на европейската спортна сцена и да защитим позицията си на български производител на спортни и състезателни автомобили.

Последваха 4 бурни години на развитие на отбора, автомобила и пилотите ни.

Първоначалните ни опити да стартираме с български пилоти, управляващи български спортен автомобил, се оказаха без успех. Липсата на лицензирана писта в България не дава възможност на пилотите ни да достигнат нивата на европейските и световните им колеги. След провален старт на сезона през 2015 г. поканихме чуждестранни пилоти и започнахме да се изкачваме стъпка по стъпка нагоре в развитието на автомобила и отбора. Работата с професионалните немски пилоти като Хенрих Щил и Андреас Гулден ни даде възможност бързо да настроим SIN R1 GT4 на легендарни трасета като Монца и Нюрбургринг. Работата с отбора също не беше лека – условието ни да е изграден изцяло от български механици и поддържащ екип, се оказа също голямо предизвикателство. Липсата на опит, неимоверно трудните условия с пътуванията от България и безсънните уикенди на практика обезсърчиха малкото кандидати за това приключение. Въпреки това продължихме сезона през 2015 г. с полпозишън на пистата Ногаро във Франция, следвано от многобройни успехи, инцидента на Ред Бул Ринг с Росен Даскалов, където автомобилът доказа върховна сигурност, и накрая завършихме сезона с второто място на пистата Мизано в Италия.

За да направим своите успехи на европеиската моторспортна сцена достъпни за българските фенове, създадохме и продуцирахме съвместно с БНТ предаването РЕЙСИНГ.БГ (проследимо в YOUTUBE). Подкрепа от бизнеса в България почти нямаше (благодарим на Електростарт, Нетуоркс и Воркпротект), като издръжката на отбора, така и на автомобилите SIN CARS, изцяло беше от българската компания СИН КАРС. Разходите на сезон за 2 автомобила участници в European GT4 series (https://european.gt4series.com) бяха 6-цифрени суми.

През 2017 г. успяхме да реализираме мечтата си и да намерим български пилот да управлява българския SIN R1 GT4 в лицето на Иван Влъчков само на 18-годишна възраст. Благодарение на уникалните му възможности за бързо разучаване на пистите и феноменални спортни качества успяхме да запишем многобройни подиуми и победи до края на сезона, като завоювахме престижното трето място в отборното класиране за СОФИЯ КАР МОТОРСПОРТ и България за сезон 2017 г.

Качвайки се на стълбицата с българският химн и вдигането на българското знаме, постигнахме основната си цел – да прославим България пред европейската общественост и да защитим позицията на SIN CARS като пълноправен член на семейството на производителите на спортни и състезателни автомобили не само в Европа, а и по света.

През 2018 г. след много добро представяне на Иван Влъчков и невъзможността да му намерим достоен партньор с аматьорски лиценз (условието е да се управлява автомобилът от двама пилоти, които се сменят) и след повреда в предното окачване, пропуснахме второто място в отборното класиране за сезон 2018. След четири бурни години на възход на европейската спортна сцена и постигнатите невероятни резултати за първи път с български отбор, автомобил и пилот, прекратихме участието си по финансови съображения. Горди сме с постигнатите резултати, затвърждавайки постиженията на всички автомобилни и спортни деятели в България. (http://sofiacar-motorsport.com)

Все още няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *